Procedura zewnętrzna - zapewnienie dostępności

Zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno - komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami
  1. Załatw sprawę elektronicznie
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno – komunikacyjnej. Wniosek można wysłać drogą elektroniczną na adres: dpskluzeka@dpskluzeka.pl
 
  1. Załatw sprawę tradycyjnie
Osoba, o której mowa w pkt. 1 może również wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno – komunikacyjnej, poprzez:
 
  1. złożenie osobiste w Domu Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Kluzeka 6,
  2. wysłanie pocztą na adres:   Dom Pomocy Społecznej , ul. Kluzeka 6, 31-222 Kraków
  1. Załączniki
    Wniosek o zapewnienie dostępności
     
  2. Wersja w języku migowym
    Niedostępna

     
  3. Sprawę załatwia
Merytoryczna komórka organizacyjna Domu Pomocy Społecznej zgodnie z kompetencjami określonymi we wniosku o zapewnienie dostępności. W sprawach wymagających koordynacji oraz będących w kompetencyjnym zakresie działania – Dział Adm. – Gospodarczy  (Kierownik –Twaróg Mirosława)
 
  1. Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)
  1. dane kontaktowe wnioskodawcy
  2. opis sprawy, którą chce załatwić osoba ze szczególnymi potrzebami,
  3. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, cyfrowym lub informacyjno - komunikacyjnym,
  4. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  5. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności - jeżeli dotyczy,
  6. w przypadku  żądania zapewnienia dostępności cyfrowej - wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo.
  1. Opłaty
    Brak

     
  2. Forma załatwienia
    W formie wskazanej we wniosku - uzgodnienie z wnioskodawcą sposobu i terminu załatwienia sprawy. Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, wnioskodawca jest niezwłocznie informowany o braku możliwości zapewnienia wnioskowanej dostępności oraz o możliwościach zapewnienia dostępu alternatywnego.
     
  3. Termin załatwienia
    Bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, wnioskodawca powiadamiany jest o przyczynach opóźnienia i  nowym termin nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności
    W przypadku dotyczącym żądania zapewnienia dostępności cyfrowej,  bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe wnioskodawca powiadamiany jest o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem
     
  4. Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu
Wskazany pracownik  merytorycznej komórki organizacyjnej  Domu Pomocy Społecznej uzgadnia sposób i termin załatwienia sprawy przez wnioskodawcę po czym sporządza odpowiednią notatkę uzgodnieniową w sprawie.
 
  1. Tryb odwoławczy
  1. W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z przepisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  2. W przypadku dotyczącym żądania zapewnienia dostępności cyfrowej,  wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się w trybie  przepisów działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
  1. Podstawa prawna
  1. Art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).
  2. Art. 18 ust. 1 ustawy  z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848).
 
  1. Informacje dodatkowe dla klienta
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej
 
 
 
 
 

umieszczono na stronie: 2022-03-28

Tu znajdziesz

Stowarzyszenie

 
Stowarzyszenie na rzecz DPS Kluzeka „Być” w Krakowie oraz ludzi w podeszłym wieku jest organizacją pozarządową powstałą w 2000 roku. Celem organizacji jest wspieranie ludzi w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych. Stowarzyszenie otoczyło szczególną troską i opieką niepełnosprawnych mieszkańców Domu Pomocy społecznej ul. Kluzeka 6 w Krakowie.
 
 

Fundusze Europejskie

 
 
 
Blog
Być
Facebook
Youtube

Nasze strony