Wydarzenia

Szlakiem Orlich Gniazd

02 czerwca 2008

We czwartek odbyliśmy niecodzienną wycieczkę objazdową. Mianowicie mieliśmy okazję odwiedzić piękny dworek w Złotym Potoku, gdzie spędziliśmy kilka godzin w miłych okolicznościach przyrody, zwiedziliśmy również Pałac Raczyńskich oraz zabytkowy kompleks parkowy otaczający to niezwykłe miejsce. Posileni duchowo udaliśmy się następnie do Olsztyna Śląskiego, gdzie "zwiedziliśmy" pozostałości po XIV-w zamku. Niestety do naszych czasów z tego ciekawego obiektu architektonicznego zachowały się tylko mury części mieszkalnej, wieże: cylindryczna (stołp) i kwadratowa (Starościańska), fragmenty murów budynków gospodarczych, częściowo także piwnice oraz odkryte w czasie badań archeologicznych fundamenty kuźnicy i ślady dymarek. Mimo to zamek zrobił na nas duże wrażenie, również z uwagi na fakt, że znajduje się w niezwykle malowniczej okolicy. Następnym i ostatnim przystankiem tego dnia była Częstochowa, również znajdująca się na naszym "Szlaku Orlich Gniazd", którym niejako stanowił trasę naszej wycieczki. Na Jasnej Górze uczestniczyliśmy we Mszy Świętej. Ze względu na dosyć późną porę ograniczyliśmy nasz pobyt w tym miejscu do realizacji naszych potrzeb duchowych. Do Krakowa wróciliśmy w godzinach wieczornych. Chcielibyśmy również podziękować młodzieży z Sieprawia, która nam towarzyszyła w podróży, pomagała oraz dzielnie wspierała. Nasze relacje są bardzo ciepłe i zawsze możemy na siebie liczyć. Do następnego razu! No i zapraszamy do galerii.

Szlakiem Orlich Gniazd (fot. 1)
Szlakiem Orlich Gniazd (fot. 2)
Szlakiem Orlich Gniazd (fot. 3)
Szlakiem Orlich Gniazd (fot. 4)
Szlakiem Orlich Gniazd (fot. 5)
Szlakiem Orlich Gniazd (fot. 6)
Szlakiem Orlich Gniazd (fot. 7)
Szlakiem Orlich Gniazd (fot. 8)
Szlakiem Orlich Gniazd (fot. 9)
Szlakiem Orlich Gniazd (fot. 10)

Tu znajdziesz

Stowarzyszenie

Stowarzyszenie na rzecz DPS Kluzeka „Być” w Krakowie oraz ludzi w podeszłym wieku jest organizacją pozarządową powstałą w 2000 roku. Celem organizacji jest wspieranie ludzi w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych. Stowarzyszenie otoczyło szczególną troską i opieką niepełnosprawnych mieszkańców Domu Pomocy społecznej ul. Kluzeka 6 w Krakowie.