Warto wiedzieć

Szlakiem Orlich Gniazd

16 czerwca 2012

Pierwsza w tym roku wycieczka już za nami. Na ten otwierający sezon wypad wybraliśmy miejsca szczególne. Jadąc „tam” - zwiedziliśmy pięknie odrestaurowany Zamek w Bobolicach, który sprawił na nas duże wrażenie!

Twierdza z XIV w. stopniowo popadała w ruinę, aż do czasu kiedy zamek został wykupiony przez prywatnego właściciela i zrekonstruowany w mozolnym procesie. Dziś wygląda pięknie! Z innych zamków zobaczyliśmy też twierdzę z Ogrodzieńca, na którym do dziś odbywają się turnieje rycerskie i liczne imprezy. Tu z kolei ujął nas spory dziedziniec wewnętrzny, na którym można wygodnie usiąść i np. posilić się co też uczyniliśmy..

Wracając do Domu („z powrotem”) wstąpiliśmy do Częstochowy, gdzie na Jasnej Górze zwiedziliśmy klasztor, a w szczególności bastion św. Rocha, Muzeum Jubileuszowe, skarbiec.

Oczywiście w tym szczególnym i bliskim każdemu sercu miejscu, zaczerpnęliśmy posiłków duchowych. Kolejny wyjazd już wkrótce.

Szlakiem Orlich Gniazd (fot. 1)

Tu znajdziesz

Stowarzyszenie

Stowarzyszenie na rzecz DPS Kluzeka „Być” w Krakowie oraz ludzi w podeszłym wieku jest organizacją pozarządową powstałą w 2000 roku. Celem organizacji jest wspieranie ludzi w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych. Stowarzyszenie otoczyło szczególną troską i opieką niepełnosprawnych mieszkańców Domu Pomocy społecznej ul. Kluzeka 6 w Krakowie.