Wydarzenia

2019

Dom Pomocy Społecznej mieszczący się na Helclów zorganizował piknik w wojskowym klimacie z okazji pożegnania lata. Dużo smacznego jedzenia, sporo śpiewu ze strony przedszkolaków, Casów, mieszkańców DPS'u oraz Mankino Kobylińskiego. Pogoda była idealna.
Za nami tegoroczna edycja Turnieju Europejskiego. W tym roku odbywały się dwie konkurencje: Molkky oraz Krokiet. Przyjechało do nas 8 placówek. Około 40 uczestników równocześnie rywalizowało o zwycięstwo w dwóch konkurencjach oraz o miano zawodnika turnieju. Pogoda była upalna, zmieściliśmy się w nieco 3 godzinkach gry wraz z przerwa na posiłek, pozostało rozdać dyplomy i medale. Już o godzinie 13.30 wszyscy porozjeżdżali się do siebie. Oby więcej tak wspaniałych imprez jak ta, aktywizacja ponad wszystko!
Za nami wycieczka do zamku i skansenu w Dobczycach, Zamek wybudowany przez Kazimierza Wielkiego. Ciekawostką jest że dzieci Jana Kazimierza IV szkoleni byli na terenie zamku przez Jana Długosza. Bardzo podobały nam się eksponaty służące w przeszłości do szewstwa, kowalstwa, tkactwa. Wszystkim serdecznie polecamy odwiedzenie tego miejsca, z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.
Początkowo za cel obrany został luźny wypoczynek w parku lotników przy AWF’ie. Pogoda jednak nastraszyła nas na tyle że postanowiliśmy skorzystać z możliwości darmowego zwiedzania muzeum lotnictwa. Po ponad dwóch godzinach podziwiania imponujących samolotów, pogoda dała nam znak. Park lotników został zaliczony, siedząc przy pięknych fontannach czuliśmy się jak w Krynicy a przecież to rejon na granicy Nowej Huty.
Za nami odwiedziny w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
W ramach wspólnego projektu z wolontariuszami z kawiarni Starbucks zorganizowaliśmy Kwietne Warsztaty. Spotkaliśmy się w naszym ogrodzie, w gronie znajomych z innych placówek pomocowych. Każdy miał możliwość stworzyć kompozycje kwiatowe w dwóch donicach (dużej i mniejszej). Spotkanie to dało okazję do rozmów na temat ulubionych kwiatów i wymiany doświadczeń dotyczących ich uprawy i pielęgnacji. Było kolorowo, pachnąco, słonecznie i radośnie. Dodatkwo mogliśmy się raczyć przepyszna kawą przygotowaną przez wolontariuszy z kawiarni Starbucks.
Kolejne wspaniałe zamczysko zaliczone, na zamek Pieskowa Skała mamy tak blisko a ostatnimi czasy jakoś zostawał przez nas mijany. Nadrobiliśmy jednak zaległości i w towarzystwie wspaniałej pogody napawaliśmy się jego pięknem.
Za nami wycieczka do Doliny Będkowskiej, pogoda, przyroda, tajemnicze opowieści Pana Ryszarda. Gdy część odpoczywała pod parasolami, druga grupa oddaliła się pod Brandysówkę.
Zalew Zesławicki to zbiornik wodny który leży blisko a nie został jak dotąd przez nas odwiedzony. Nie było możliwości z dalszym zwlekaniem zobaczenia go. Pogoda jak zwykle dopisała, jak mamy jechać akurat nie pada, oby tak dalej.
Potrzebowaliśmy drzew, dokładnie jak najbliżej,.Wszyscy pewnie mają na myśli lasek Wolski? Skąd że znowu za cel podróży obraliśmy Lasek Mogilski w którym wyciszyliśmy się i odpoczęli od codziennych spraw.
Po niespełna roku ponownie odwiedzamy piękne widoki jaki serwuje nam Ojcowski Park Narodowy. Część z nas relaksowała się w spokoju konsumując ojcowskiego Pstrąga, inni zaś odwiedizli Jaskinie ciemną.
Po roku wracamy do Niepołomic, wyjazd obfitował w wiele ciekawych atrakcji.
19 Lipca uczestniczylliśmy w IV Turnieju Piracki organizowanym przez DPS przy ulicy Łanowej.
23 lipca, uczestniczyliśmy w jubileuszu 90 – tych urodzin Pani Aliny. Jubilatka miała marzenie, aby spędzić ten dzień w gronie swoich rówieśników. Spotkanie było bardzo miłe, piękne i uroczyste. Dziękujemy za zaproszenie! I raz jeszcze życzymy zdrowia oraz tego, aby uśmiech, który nie znikał z twarzy Pani Aliny, zawsze Jej towarzyszył.
Korzystając z pięknej pogody udaliśmy się na wycieczkę do Rabki Zdrój. Spędziliśmy ten dzień bardzo aktywnie. Pospacerowaliśmy wokół tężni, która wytwarza prozdrowotny solankowy klimat. Przeszliśmy także cały Park Zdrojowy oraz Deptak pełen pięknej i kolorowej roślinności. Czas upłynął nam bardzo miło i niestety za szybko.
Za nami towarzyskie spotkanie w ostatnio w coraz popularniejszej grze Molkky. Na terenie naszego pięknego ogrodu utworzone zostało pięć stanowisk. Na imprezę przybyło ponad 50 osób z DPS'ów, CAS'ów oraz WTZ'ów. Swoją obecnością zaszczyciła nas Pani Anna Okońska Walkowicz, pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa do spraw polityki senioralnej. Najmłodszy z uczestników miał 5 lat, najstarszy 90. Rozgrywki trwały 3 godziny, gra robiła taką furorę że do zabawy dołączyli również opiekunowie.
Za nami bardzo udany wyjazd nad Jezioro Rożnowskie. pogoda była idealna, korzystaliśmy z masy atrakcji takich jak: pływanie wodnym samochodem, obserwacja flory i fauny przez lornetkę, wyjazd cechowało szeroko pojęte plażowanie.
Za nami pierwsze w tym sezonie plażowanie. Początkowo pochmurna lecz po upływie godziny ładna słoneczna pogoda z przyjemnie wiejącym wiatrem, smaczny grill, karty oraz jak że popularne leżakowanie, tak wyglądał nasz czerwcowy wypad na Zarabie.
Za nami 16 edycja Pikniku Świętojańskiego, tematem przewodnim był klimat wszystkim dobrze znanego ogra Shreka. Gwiazdą wieczoru był Pan Andrzej Sikorowski z zespołu "Pod Budą". Imprezę cechowała spora ilość atrakcji od występów przedszkoli, przez włoskie hity a po wszelkiego rodzaju tematyczne konkursy które odbywały się na tętniącej tego dnia scenie. Pogoda dopisywała, jedzenia było pod dostatkiem, odwiedziło nas sporo osób ze środowiska. Dziękujemy wszystkim sponsorom za wsparcie.
Śpiew, gry, zabawy, upał niczym na pustyni, piknik w Łyszkowicach zapewnił nam letni klimat. Dziękujemy za wspaniałą zabawę w towarzystwie przyjacioł.

Tu znajdziesz

Stowarzyszenie

Stowarzyszenie na rzecz DPS Kluzeka „Być” w Krakowie oraz ludzi w podeszłym wieku jest organizacją pozarządową powstałą w 2000 roku. Celem organizacji jest wspieranie ludzi w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych. Stowarzyszenie otoczyło szczególną troską i opieką niepełnosprawnych mieszkańców Domu Pomocy społecznej ul. Kluzeka 6 w Krakowie.