Wydarzenia

2017

Dziś w DPS Helclów odbyło się spotkanie historyczne. Tym razem pod znakiem „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego. Uczestnicy prezentowali wybrane postaci dramatu. Nasz dom reprezentowała Pani Alfreda Ślusarczyk wraz z osobami towarzyszącymi, które wspierały ją z widowni.
Ojcowski DPS był dla nas gościnny po raz kolejny. Imprezę rozpoczęła msza święta. Poza ogromnymi ilościami smacznego jedzenia i tańca, przygotowanych zostało wiele ciekawych konkurencji. Furorę zrobiło przeciąganie liny w którym to dotarliśmy do półfinału uznając wyższość gospodarzy. Żegnając lato puszczaliśmy wianki w potoku.
W czasach największego rozkwitu Pszczyna była 10 fortuną Europy. Mamy rok 2017, pałac wciąż robi niesamowite wrażenie. Pogoda po raz kolejny była dla nas łaskawa i poza lekkim wiatrem nie można było się do niczego przyczepić.
Za nami pierwsza edycja Turnieju Gier Europejskich, 4 konkurencje: molkky, kubb, krokiet oraz mini golf. 45 uczestników starało się zaprezentować swje umiejętności. W zawodach uczestniczyło kilkanaście DPSów oraz Klubów Seniora
Za nami drugi w tym roku wyjazd na Zarabie, pogoda wietrzna, słońce raz wychodziło, raz zachodziło, atmosfera jak zawsze - fenomenalna.
Za nami kolejne już w tym sezonie plażowanie. Udana pogoda, smaczny grill, piłka nożna, koszykówka, karty oraz jak że popularne leżakowanie, tak w skrócie można opisać nasz sierpniowy wypad na Zarabie.
Planowany od dawna wyjazd do Kryspinowa stał pod znakiem zapytania, zachmurzone niebo, porywisty wiatr zwiastowały najgorsze. Jak to mamy w zwyczaju, woleliśmy zaryzykować. Jak się późiej okazało, opłaciło się.
Góra Żar zaliczona, piękna pogoda w dzień naszego wyjazdu była dla nas łaskawa, słońce co po chwilę chowało się za chmury. Klimatyzowany autokar również pozwolił nam wrócić z tego niezwykle udanego wyjazdu, w całkiem rześkim stanie. Odpowiednie nawadnianie, zjedzone przez nas lody, walczyliśmy z gorącem na różne sposoby. Na samej górze wiał miły wiaterek, po zjeździe na dół, nad rzeką popływaliśmy na rowerkach wodnych, posililiśmy się i zaczęło się klasyczne plażowanie.
Pogoda nas rozpieszcza, z tej okazji postanowiliśmy zorganizować ognisko. Tradycyjnie na ruszcie królowała kiełbasa śląska, szaszłyki i burgery.
Po przyjeździe do Sromowców Niżnych oczekując na spływ, raczyliśmy się aromatyczną kawą. O 13 część grupy udała się na spływ Dunajcem trwający półtorej godziny. Po dopłynięciu do Szczawnicy rozbiliśmy obóz na którym zjedliśmy lody. W drodze powrotnej na Zarabiu, zjedliśmy kolację.
Za nami kolejna w tym roku wycieczka, tym razem za cel obraliśmy Złoty Potok. z pogodą znowu trafiliśmy w dziesiątkę, miejsce zaskoczyło nas pozytywnie. Mieszkańcy wrócili wypoczęci i naładowani pozytywną energią.
DPS przy ulicy Praskiej zorganizował olimpiadę dla seniorów, nasza reprezentacja nie zawiodła i Pan Ryszard przywiózł srebrny medal.
Za nami kolejny ogród sztuki, impreza przebiegła sprawnie tak jak to było zakładane Dzień 1 Obraz - imponujące prace mieszkańców krakowskich dpsów i nie tylko Dzień 2 Słowo - szeroko rozumiana poezja, wiersze fraszki  Dzień 3 Muzyka - uczestnicy prezentowali wysoki poziom wokalnoinstrumentalny
Za nami kolejny udany wyjazd, wraz z przyjaciółmi z DPS Nowaczyńskiego i Sołtysowskiej. Dzięki pomocy ich nie zwykłych opiekunów wszystko było dopięte na ostatni guzik tak jak to zostało zaplanowane. Pogoda po raz kolejny dopisała, nie było klasycznej gorąco. Deszcz zastał nas dopiero w drodze powrotnej gdy byliśmy bezpieczni w autokarze.
Podziękowania za piknik dla wszystkich sponsorów, patronatów i gości. Bez was ta impreza nie była by tak wspaniała.
Jest taka wieś w Małopolsce – Zalipie, która słynie z chat malowanych w kolorowe, kwiatowe wzory. Wraz z przyjaciółmi z zaprzyjaźnionych DPS'ów postanowiliśmy odwiedzić to piękne miejsce.
Za nami kolejny turniej remika, tym razem zorganizowany przez DPS Helców. Nie wyróżniliśmy się niczym nadzwyczajnym bo już po 2 rundzie nie było nas w grze, jednak dobra zabawa to najwspanialsza nagroda, a tego nam nie brakowało.
Po długich miesiącach przygotowań, dopieszczania szczegółów, dbania o każdy aspekt naszej imprezy – XIV Piknik Świętojański w klimacie Robin Hood'a i facetów w rajtuzach jest już za nami! Relacja po kliknięciu w newsa!  https://www.youtube.com/watch?v=gXPDlJ6a7LI
Kolejny raz odwiedziła nas "Wspólna Chata", dzieciaki przygotowały występy, gry i zabawy. Wszyscy razem doskonale się bawiliśmy.
W środę nie próżnowaliśmy, o godzinie 13.15 udaliśmy się zgraną grupą na spotkanie rodzinne połączone z piknikiem. Hasłem przewodnim imprezy było "Motylem jestem".

Tu znajdziesz

Stowarzyszenie

Stowarzyszenie na rzecz DPS Kluzeka „Być” w Krakowie oraz ludzi w podeszłym wieku jest organizacją pozarządową powstałą w 2000 roku. Celem organizacji jest wspieranie ludzi w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych. Stowarzyszenie otoczyło szczególną troską i opieką niepełnosprawnych mieszkańców Domu Pomocy społecznej ul. Kluzeka 6 w Krakowie.