Wydarzenia

2018

Zalew znajdujący się przy ulicy Bulwarowej został przez nas po raz kolejny odwiedzony. Poza typowym plażowaniem, grą w karty oraz uciechą płynącą ze smacznego jadła, spróbowaliśmy tak popularnej ostatnimi czasy kalisteniki. Wszystkim którzy chcą się trochę poruszać śmiało polecamy to miejsce, po okrążeniu zalewu, kilku podciągnięciach oraz serii pompek na poręczach nasza forma z pewnością wzrośnie.
Podążając szlakiem małopolskich kąpielisk, tym razem trafiliśmy na "Brzegi", czysta woda, piaszczysta plaża, dostęp do punktów gastronomicznych, możliwości wypożyczenia sprzętu do wodnej rekreacji. Wystawiamy temu miejscu wysoką notę i wszystkim serdecznie polecamy plażing na Brzegach.
Udaliśmy się w niedaleką podróż do Wadowic. Naszym celem był Muzeum Domu Rodzinnego Jana Pawła II. Miejsce tak całkiem zwyczajne, dom rodziny, jakich wiele – a jednak niezwykłe.Zwieńczeniem naszej wycieczki zamiast kremówek były lody ! Dzień udany, wspaniały, pewnie nie raz tam jeszcze wrócimy ...
Za nami wyjazd do Doliny Będkowskiej, z rana było dosyć zimno, około godziny 12 słońce zaczęło dawać się we znaki. Smaczny pstrąg, ogromne porcje dobrych frytek, świeże surówki, polecamy każdemu.
8 sierpnia w ogrodzie naszego domu odbyło się spotkanie wspomnieniowe pod hasłem WAŻKI. Zgodnie z definicją języka polskiego słowo to oznacza: ważny, mający znaczenie. A takie właśnie są nasze wspomnienia, czyli skarby zachowane w pamięci. Spotkaliśmy się, aby się nimi podzielić, opowiedzieć o ważnych dla nas historiach i zapisać je, by nie zginęły. Niech lecą w świat, jak ważki !
Kolejny turniej za nami. Tym razem braliśmy udział w zmaganiach u zaprzyjaźnionego domu z ul. Praskiej.  Każdy z naszych zawodników startował w sześciu konkurencjach: gimnastyce artystycznej, kryko-golfie, w strzelaniu do bramki, w rzucie do celu, kręglach oraz w rzucie młotem.
Korzystając z pięknej pogody pojechaliśmy na pierwszą w tym roku dłuższą wycieczkę. W dotarciu do celu nie przeszkodziły nam niesamowite korki, na miejscu zastaliśmy przyrodę w pełnej okazałości. Pochodziliśmy po tężni, pospacerowaliśmy po parku, posiedzieliśmy nad wodą - krótko mówiąc było bardzo pozytywnie.
Niedaleko naszego domu położone jest Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki”. Odbywają się tam liczne wydarzenia kulturalne np. koncerty, spektakle, wystawy i spotkania z ciekawymi ludźmi. Właśnie to miejsce obraliśmy za cel dzisiejszego spaceru. Otoczeniem dworku jest nieduży park, gdzie znaleźliśmy cień i wytchnienie w upalny dzień..
Za nami kolejne plażowanie. Udana pogoda, smaczny grill, koszykówka, karty oraz jak że popularne leżakowanie, tak w skrócie można opisać nasz sierpniowy wypad na Zarabie
Korzystając ze słońca zoorganizowaliśmy sobie kolejne już w tym roku ognisko. Przy wspólnym śpiewie i smacznej kiełbasce miło spędziliśmy środowe przedpołudnie.
W myśl zasady, że spacer jest dobry na wszystko udaliśmy się do Parku Krakowskiego. Został on w odrestaurowany, wyremontowany i w końcu na nowo otwarty. Trzeba przyznać, że jego alejkami chodzi się naprawdę przyjemnie. A jeśli jeszcze ma się dobre towarzystwo to naprawdę nic więcej nie potrzeba.
Przez ostatnie 2 dni pogoda za wszelką cenę próbowała nas nastraszyć i sprawić abyśmy zrezygnowali z wyjazdu. Po raz kolejny jednak jej się to nie udało. Po początkowym porannym wietrze i po widoku krążących nad naszymi głowami chmur, około godziny 11 na dobre wyszło słońce.
Za nami bardzo udany wyjazd nad Jezioro Rożnowskie. pogoda była fenomenalna, korzystalismy z masy atrakcji takich jak: pływanie rowerkami wodnymi, grill, pływanie różego rodzaju stylami oraz szeroko pojęte plażowanie.
Za towarzyskie rozgrywki w ostatnio coraz popularniejszą gre "Molkky", frekwencja dopisała, przyjechało do nas prawie 50 osób z zewnątrz. W czasie gdy jedni toczyli zaciekłe boje, równolegle po drugiej stronie ogrodu odbywało się ognisko, smaczne kiełbaski, biesiadna muzyka, piękna pogoda, lepiej być nie mogło.
Za nami 15 edycja Pikniku Świętojańskiego, Gwiazdą wieczoru był Pan Andrzej Sikorowski z zespołu "Pod Budą". Imprezę cechowała spora ilość atrakcji takich jak: Wioska galów - gdzie dzieci mogły oddać się beztroskiej zabawie, wspaniałe występy przedszkolaków, Cheerleaderek "Sweet Hearts", Krakowskiego Bractwa Grodzkiego i wiele innych.
W Domu Pomocy Społecznej „Biały Potok” w Trzemeśni odbył się piknik pod hasłem „Jaskiniowcy witają lato”. Mimo, że pogoda była deszczowa i całe wydarzenie organizatorzy musieli przenieść z ogrodu do budynku – zabawa była przednia. Wzięliśmy udział w wielu konkursach. Po wszystkim doszliśmy do wniosku, że jaskiniowcy mieli naprawdę rozrywkowe życie.
Kolejny rok z rzędu Dom Pomocy Społecznej w Batowicach zorganizował festiwal piosenki biesiadnej. Sporo smacznego jadła, tańce i najpopularniejsze utwory biesiadne, tak w skrócie można opisać całą imprezę. Zabawa byłą tak wspaniała że nie przeszkodził nam nawet lejący deszcz był on wręcz niezauważalny.We wspaniałym nastroju, z pełnymi brzuchami wracamy do domu.
DPS Helclów zorganizował przegląd recytatorski poezji Franciszka Karpińskiego. Z naszego domu udział wzięli Pani Ela i Pan Marian. Wystąpili wspaniale ! Choć trema towarzyszyła im na scenie, to działała wyłącznie mobilizująco. A zmobilizować się trzeba było, ponieważ recytować wiersz przed tak szeroką publicznością, pod okiem czujnego jury, któremu przewodniczył profesjonalista – aktor Artur Barciś – to nie lada wyzwanie! Któremu – przyznajemy z dumą – podołaliśmy doskonale ! Pan Artur Barciś osobiście gratulował występującym, wręczał dyplomy oraz nagrody. Cieszymy się, że mogliśmy przeżyć to niesamowite spotkanie. Na pewno na długo zostanie ono w naszej pamięci!
Kolejnego już z rzędu słonecznego przedpołudnia wybraliśmy się na spacer po Ogrodzie Botanicznym. Podziwialiśmy bujną roślinność, kolorowe kwiaty, wysokie drzewa a nawet spotkaliśmy kaczą rodzinkę – zachwytom nad piękną przyrodą nie było końca. Widzieliśmy cytrynę giganta, która o dziwo miała kształt gruszki, piękne nenufary niczym z kultowej sceny z filmu „Noce i dnie” i łamaliśmy języki nad łacińskimi nazwami roślin. Na pewno tu jeszcze wrócimy.
Kontynuujemy cykl wyjazdów po zaprzyjaźnionych placówkach, kolejne zaproszenia na imprezy są przez nas przyjmowane z otwartymi ramionami, nie opuszczamy prawie żadnej, zabawa trwa w najlepsze. DPS Nowaczyńskiego zorganizował piknik w klimacie japońskim, cesarzowa otworzyła spotkanie, zabawa rozpoczęła się na dobre, poznaliśmy technik nakładania kimona, walki na kije i wiele innych ciekawych rzeczy.

Tu znajdziesz

Stowarzyszenie

Stowarzyszenie na rzecz DPS Kluzeka „Być” w Krakowie oraz ludzi w podeszłym wieku jest organizacją pozarządową powstałą w 2000 roku. Celem organizacji jest wspieranie ludzi w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych. Stowarzyszenie otoczyło szczególną troską i opieką niepełnosprawnych mieszkańców Domu Pomocy społecznej ul. Kluzeka 6 w Krakowie.