Wydarzenia

2011

Tak! Pierwszy wyjazd w góry z cyklu „Senior Zdobywca” już za nami. Po starannych przygotowaniach, udaliśmy się do Doliny Kościeliskiej. W planach był spacer doliną, a także ambitne podejście do położonej na wysokości ponad 120 m ponad dnem doliny – Jaskini Mroźnej. Wystartowaliśmy niespiesznie z parkingu pod dolinką, sycąc się cudownymi widokami, a że pogoda była piękna i słoneczna nasz marsz był bardzo przyjemny. Doszliśmy w ten sposób do rozwidlenia w kierunku Jaskini i podjęliśmy wyzwanie… Podejście było strome, kamieniste i trudne. Ale udało się, wspólnymi siłami, szczęśliwi stanęliśmy przed wejściem do jamy.
W tym roku to pierwsza nasza wyprawa do Ogrodu Botanicznego. Oczywiście wszystko w ramach czwartkowego „Pikniku na skraju drogi”. W ubiegłych latach odwiedzaliśmy ogród wielokrotnie, jednak zawsze były to pory letnie, dziś wyjątkowo zawitaliśmy wiosną. To co zobaczyliśmy przeszło nasze najśmielsze oczekiwania, przyroda która budzi się do życia, kwitnie mieni się feerią barw, których zobaczenie później jest niemożliwe.
Wraz z wiosną uaktywniamy się nie tylko my, przyroda i ptactwo leśne ale także wszelkie inicjatywy artystyczne. Jedną takich sympatycznych inicjatyw, jest właśnie zespół „Seniorynki”, który w składzie kilka pań i jeden pan zaprezentowały nam przekrojowy program wiosennym, w którym mogliśmy usłyszeć piosenki i pieśni, na każdą okazję. I zrobiły to z życiem werwą, czyli zawodowo!
Jak co roku, w  okresie świąt majowych, nasz zaprzyjaźniony Dom z ul. Praskiej w Krakowie, zaprosił nas na wspólne „Patriotyczne Śpiewanie”. Nie mogliśmy odmówić i wspólnie, donośnym głosem intonowaliśmy pieśni zagrzewające do boju i opiewające nasze heroiczne czyny z przeszłości.
Czwartkowy Piknik nie ma szczęścia do pogody. Jak nie deszcze, to chłody. Nieco inaczej było tym razem, bo ani nie padało ani zimno jakoś bardzo nie było. A kiedy już dotarliśmy na tytułowe Podgórze okazało się, że jest bardzo przyjemnie. Ponieważ w tej bardzo ciekawej dzielnicy Krakowa jest wiele do zobaczenia, podzieliliśmy sobie naszą wyprawę na dwie części.
Tego dnia rozstrzygnęły się losy Małopolskiego Turnieju REMIka placówek pomocowych, który zorganizowaliśmy już po raz ósmy. Zawodników do walki stanęło wielu, z ponad dziesięciu DPS-ów z naszego województwa. Walka, mimo że zaciekła, toczyła się w zdrowej i sportowej atmosferze. Co prawda gracze od nas zachowali się prawdziwie dżentelmeńsko i odpadli (najtwardszy i najmniej „dżentelmeński” dotarł do półfinału), ale impreza była ze wszech miar udana. Za rok spotkamy się w jeszcze większym gronie!
A jakże! Pogoda nie dopisała, w związku z tym zamiast tradycyjnego wyjścia w jakieś ciekawe miejsce w ramach „Pikniku na Skraju Drogi”, dziś głośne i donośne śpiewanie, czyli karałoke. Było wesoło, hucznie i przede wszystkim radośnie!
W ramach nadchodzących świąt Wielkiej Nocy nasza grupa „Kluzeczanie” pod wodzą dzielnej Roksanki przygotowała specjalny program okolicznościowy. Było przede wszystkim refleksyjnie. Partie czytane przeplatały się z muzyką, która w piękny sposób podkreślała wzniosłość tego czasu.
Jeśli zastanawiacie się jakie to są te „sporty barowe”, to podpowiadamy, że nie chodzi o picie piwa na czas, ani wychylanie kieliszka pod odpowiednim kątem :) Tak naprawdę to rzutki, piłkarzyki oraz kości. Właśnie taki zestaw dominował w trakcie pierwszego w naszym Domu turnieju sportów barowych, który odbył się nieco ponad tydzień temu (dopiero teraz doszliśmy do siebie po tym wydarzeniu).
Nie proszę Państwa, nie chodzi o rozpoczęcie sezonu motocyklowego, które odbywa się co rocznie w Mnikowie, ale o Dolinę Mnikowską, do której się udaliśmy właśnie tego dnia. Pomysł na wyjazd właśnie tam podsunął nam p. Marek, który niedawno odwiedzał owo miejsce – chętnie skorzystaliśmy z rady i naszą zwartą grupą udaliśmy się w wyznaczonym kierunku. Okazało się, że Dolinka jest niezwykle malownicza i urodziwa.
Była pierwsza kolęda, są i pierwsze Jasełka. I to jakie?!! Specjalnie dla nas swój program przygotowała młodzież z Zespołu Szkół Zawodowych Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa z ul. Brzozowej w Krakowie. Z tą szkołą łączą nas szczególne relacje – co rok młodzież niezawodnie przychodzi i prezentuje cos wyjątkowego. Nie inaczej było tym razem. W długim – ponad godzinnym programie, mogliśmy zobaczyć doskonały pomysł, świetne wykonanie i wciągającą treść.
Dziś odwiedziny z pierwszą kolędą w tym roku – Zespół Artystyczny z DPS z ul. Korczaka w Krakowie bardzo ładnie nam zaśpiewał. Na tyle ładnie, że byliśmy pod wielkim wrażeniem! Pomimo naszych trudnych warunków lokalowych (remonty!) – było bardzo sympatycznie i świątecznie.
Dziś szczególne wydarzenie! Odwiedziła nas artystyczna grupa estradowa emerytów i rencistów „Pogodna Jesień” z Podgórskiego Centrum Sztuki Współczesnej „Solway”.  Występ, jaki zaprezentowała grupa stał na wysokim poziomie tak muzycznym jak i artystycznym i był nie lada przeżyciem. Grubo ponad godzinny pokaz, zakończył się bisami oraz owacjami zaczarowanych widzów, czyli mieszkańców naszego Domu. Dawno, aż tak dobrze się nie bawiliśmy, przy znanym nam repertuarze i odwiecznych szlagierach. Serdecznie dziękujemy zapraszamy jeszcze!
Dzisiaj udaliśmy się z wizytą na wspólne kolędowanie w DPS na ul. Sołtysowskiej w Krakowie ("Pod Dębami"). Jest to juz coroczna tradycja tego Domu i zawsze chętnie tam jeździmy. Było bardzo śpiewnie, bardzo miło i bardzo ciekawie.
W ramach programu "Pasjonujący Senior" realizowanego przez stowarzyszenie "Senior na Czasie" w zeszłym tygodniu odwiedziło nas dwóch seniorów pochłoniętych swoimi pasjami. Pierwszy lata - dosłownie, na lotni. Opowiedział nam jak to wygląda w praktyce, co trzeba zrobić żeby skrzydła nie odpadły i jakie piękne wrażenia oferuje swobodny lot. Pasja drugiego pana to intarsja, czyli cytując wikipedię: technika zdobnicza polegająca na tworzeniu obrazu przez wykładanie powierzchni przedmiotów drewnianych (zwłaszcza mebli) innymi gatunkami drewna. Trzeba przyznać, że prace prezentowane przez Pana robiły pękne wrażenie. Obie pasje ciekawe, coć zupełnie różne. A dla nas nauka stąd płynie taka, że w każdym wieku warto miec fantazje i je realizować.
Czyli naszej Roksanki wyprawa na Plac Imbramowski w Krakowie, w której to dzielnie towarzyszyli jej p. Marta, p. Zbyszek oraz p. Czesław. Mimo pozornie lichego wyzwania, pozory to li tylko, bowiem przygód było co niemiara i radości oraz przyejmności wszelakich. Zresztą zdjęcia ukazują nas w akcji, a do Domu nie wróciliśmy z pustymi rękoma, bynajmniej.
W ramach czwartkowego "Pikniku pod Wiszącą Skałą" dziś wyjazd na spacer, na Rynek Główny i nie tylko. Ponieważ pogoda nam dopisała pochodziliśmy troszkę, a później udaliśmy się do przyjemnej kafejki, gdzie dane nam było rozkoszować się pyszną szarlotką oraz kawą. Ogólnie było bardzo miło i wróciliśmy zadowoleni.
Własnymi siłami i tylko we własnym gronie (nie wliczając młodzieży z Sieprawia, która jak zawsze była z nami) urządziliśmy bal karnawałowy. Pierwszy raz zaprzęgliśmy do pracy nasz nowy sprzęt muzyczny, który sprawdził się wybornie. Muzyka grała pięknie, a wodzirejem był Rafał, który wraz z Roksanką pięknie nam przewodniczył. Były konkursy z nagrodami, poczęstunek i mnóstwo świetnej zabawy. Zresztą popatrzcie na zdjęcia, które co prawda nie oddają ogromu dobrej zabawy, ale przynajmniej uchwycają niektóre chwile.
Z okazji dnia św. Walentego zorganizowaliśmy dziś specjalne wydarzenie. A mianowicie, nasza grupa teatralna pod dowództwem p. Roksany przedstawiła specjalnie na tę okazje przedstawienie-audycję, która łączyła formę artystyczną z liryczną i życzeniową. No co by dużo nie pisać, miało to niecodzienny urok i pięknie podkreśliło ten szczególny dzień.
Na dzieciaki zawsze można liczyć! Tym razem przedszkolaki z Przedszkola Samorządowego nr 165 z ul. Danka przybyły do nas w licznej i radosnej grupie wraz z programem z okazji dnia babci i dziadka i nie tylko. Było głośno, wesoło i z życiem, czyli dokładnie tak jak lubimy! Dzieci nas naprawdę rozruszały. I dzieciaczkom i ich paniom wychowawczyniom serdecznie dziękujemy i zapraszamy ponownie :)

Tu znajdziesz

Stowarzyszenie

Stowarzyszenie na rzecz DPS Kluzeka „Być” w Krakowie oraz ludzi w podeszłym wieku jest organizacją pozarządową powstałą w 2000 roku. Celem organizacji jest wspieranie ludzi w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych. Stowarzyszenie otoczyło szczególną troską i opieką niepełnosprawnych mieszkańców Domu Pomocy społecznej ul. Kluzeka 6 w Krakowie.